-->

Hemmafixare Behöver Bra Verktygslåda

När jag gör mindre småfixande hemma blir det oftast en del spring mellan rummet där man håller på och garaget. Lösningen vore att ha en komplett verktygslåda som alltid var fylld med en uppsättning av det “vanligaste” verktygen man kan tänkas behöva.

Jag har en stor billig verktygslåda i plast som jag köpte för 100:- och Rasse då 3år fick en likadan fast i miniformat. Denna har jag börjat använda mer och mer vid småfix hemma och börjat fylla med bra saker som får ligga kvar i den.

Skruvdragaren och lilla vattenpasset behövs nästan alltid men får inte plats i verktygslådan. Vore bra att ha en lite större verktygslåda som svalde allt eller då kanske den blir för tung? I-Landsproblem på hög nivå… jag vet!

Verktygslåda verktyg hemmafixare (1)

I hus med gipsväggar behöver man alltid ett gäng med expanderskruvar (eller mollyskruv som jag kallat dom i alla år).

Dom har jag lagt i locket där det i andra ändan sitter en likadan låda full med olika småspik. I mitten på locket sitter en låda med alla möjliga bits till skruvdragaren.

Renovera Rasse Pojkrum 5 åring 023

Under locket sitter en liten löstagbar hylla som innehåller allt möjligt överblivet skruvsortiment och insexnycklar till alla IKEA möbler.

Man brukar hitta en lämplig skruv i högen så jag har låtit dom ligga kvar ihop med ett par skruvmejslar.

En Liten spackelspade syns också för att dölja fula inslagna expanderskruvar.

Verktygslåda verktyg hemmafixare (2)

En liten fogsvans, hammare, borrlåda och tång till expanderskruvarna ligger alltid längst ner i lådan.

Verktygslåda verktyg hemmafixare

Hur ser din verkygslåda ut? Har du en MacGyver låda som man kan rycka åt sig och klara de mesta småfixen hemma med?

2 Besökare har kommenterat :
Carl Johan Hall sa...

MacGyver, men med flexibelt innehåll. Tack för inspirationen - det fick bli ett inlägg på samma tema idag!

FixarFarsan sa...

Vassegod Carl - Kul att inspirera!

MacGyver bjuder på den :)